Nešad Alikadić: Pelješki most je smrtna presuda za BiH

Željko Komšić, novoizabrani član Predsjedništva BiH, rekao je u ponedjeljak kako bi BiH mogla tužiti Hrvatsku Međunarodnom sudu za pravo mora u Hamburgu jer je, kako je ustvrdio, “prekršila Međunarodnu konvenciju o pravu mora povlačenjem morske granice“. O ovoj tužbi i gradnji Pelješkog mosta razgovarali smo sa bh. stručnjakom za pomorski saobraćaj Nešadom Alikadićem.

KORUMPIRANE STRUKTURE U BiH: Taj most je direktno spriječavanje izlaza BiH na otvoreno more. BiH da bi ostala u životu mora se suprotstaviti tome sudskim putem.

INTERVIEW.BA: Kako komentarišete najavljenu tužbu Željka Komšića protiv Hrvatske?

ALIKADIĆ: Svakako da je država BiH to trebala uraditi već davno. Znamo da su dosadašnje strukture vlasti bile vrlo „šlampave“ a neke su radile u interesu Hrvatske. Konkretno Dragan Čović. Izetbegović i Zvizdić su možda bili čak i korumpirani, jer nisu se tome suporotstavili na adekvatan način. I prije njih Terzić. To što kaže Željko Komšić je ispravno. To je državnički potez i to treba i napraviti. Naravno, kroz institucije se to treba izglasati,vjerovatno kroz  Predsjedništvo BiH ili Vijeće ministara BiH. Uglavnom, pozitivno sam određen prema tome.

INTERVIEW.BA: Da li će ova najavljena tužba BiH protiv Hrvatske narušiti odnose između ove dvije države?

ALIKADIĆ: Odnosi između BiH i Hrvatske su odavno već narušeni i to sa hrvatske strane. Hrvatska nikako ne tretira BiH kao ravnopravnu državu. To je nasilan projekat. Kad vas neko napada i kad vas neko maltretira vi se morate suprotstaviti bez obzira hoće li to narušiti vaše odnose. BiH tolike štete trpi od toga, njoj se zabranjuje prolaz. Taj most je direktno spriječavanje izlaza BiH na otvoreno more. BiH da bi ostala u životu mora se suprotstaviti tome sudskim putem. Ni Vijeće ministara BiH to nije tražilo kako treba. Znači, imamo s jedne strane korumpirane i aljkave strukture u BiH nastrojene protiv države, mislim na HDZ. SDA je tu bila vrlo indolentna, a Hrvatska je bila agresivna. Hrvatska je narušila pomorsko pravo, a BiH je to prihvatila. Prema tome, održavanje dobrosusjedskih odnosa na način da BiH trpi sve štete nije ispravno. Onaj ko je ugrožen se mora suprotstaviti. Odnosi će se popraviti ako se odbraniš.

INTERVIEW.BA: Vi ste prošle godine govorili da je gradnja Pelješkog mosta nelegalna, Evropska komisija je odobrila gradnju?

ALIKADIĆ: Evropska komisija ne brine o legalnosti. To su oni meni napisali u e-mailu. Odnose između dvije države trebaju riješiti te dvije države. Evropska komisija samo finansira izgradnju mosta na osnovu izvještaja Hrvatske.

 

BiH je pogrešno prihvatila sporazum Izetbegović-Tuđman. Taj sporazum koji nije ratificiran je zaista štetan za BiH. Prihvaćajući taj sporazum BiH je prihvatila da bude zatvorena, a Pelješki most je samo rezultat toga. Taj sporazum je loš. To je sve nestručno urađeno. BiH ima veliki problem u vezi mora i pomorskog prava.

 

INTERVIEW.BA: Pelješki most bi trebao biti dovršen 2022/23. godine, koje je rješenje najbolje za BiH u ovom trenutku, ulaganje tužbe Međunarodnom sudu za pravo mora u Hamburgu?

ALIKADIĆ: Za BiH taj Pelješki most je smrtna presuda u smislu oduzimanja svih pomorskih prava. Bilo koji bh. Brod, kada most bude izgrađen, morat će se prijaviti hrvatskim vlastima. To je jako komplicirano. To nije sloboda. Slovenske i hrvatske pomorske kompanije imaju punu slobodu, njih niko ne pregledava. Dakle, što se tiče pomorskih prava Pelješki most ih za  BiH ukida. On se ne smije graditi. Iz tog razloga BiH mora raskinuti taj ugovor sudskim putem. Mora od Međunarodnog suda za pravo mora u Hamburgu  i od Suda u Hagu tražiti da se raskine ugovor sa kineskom kompanijom i da prestane ta gradnja. I onda da se BiH odredi plovni put ili plovni koridor do otvorenog mora u dva smjera. Dvosmjerni plovni put, i da se BiH daju sva prava slobodnog prolaza.

Mora se obustaviti gradnja mosta, i mora se raskinuti ugovor sa Kinezima i dati se pomorski put BiH da može slobodno ploviti iz Neumskog zaljeva prema otvorenom moru. To je rješenje. U tom slučaju, BiH ne smeta tunel. Ako Hrvatska želi da gradi, neka ga gradi.

 

 

 

Prethodna vijest

POVRATAK OTPISANE Dženana Alađuz: Duge cijevi i kratko pamćenje, recept za izbore 2018

Naredna vijest

Emir Cerić: Veća tragedija u rafineriji je izbjegnuta samo pukom srećom