Ispuniti novogodišnju želju nekom djetetu iz neke od ustanova za brigu o djeci bez roditeljskog staranja ili udruženja za pomoć i podršku djeci oboljeloj od malignih oboljenja, bio je glavni cilj akcije „Za djecu BiH“, koju su pokrenule Aida Vračić, Lejla Čaušević, Lejla Mesihović i Lejla Turčilo. Za samo šest dana ove akcije putem platforme koja je napravljena u ove svrhe ispunjeno je više od 600 želja. Iako akcija traje do Nove godine, sve želje su ispunjene! Profesorica Fakulteta političkih nauka u Sarajevu Lejla Turčilo kazala je za Interview.ba da je ova akcija pokazala da su čuda moguća i da je 681 dječiji osmjeh razlog zbog kojeg se živi i radi.
NEMA NEOSTVARENIH ŽELJA! „Važno je pokazati ljudima da nema neostvarivih želja i nema nemogućih želja. Mi smo prije desetak dana imale samo ideju, a danas imamo stotine mailova u kojima se ljudi zahvaljuju, pitaju šta još mogu da učine, kako da dodatno podrže. Mi vjerujemo, a ova nam je akcija to i potvrdila, da ljudi imaju želju da pomognu i imaju veliko srce, samo su stalno okruženi problemima, negativnim pričama i to ih demotivira“.
INTERVIEW.BA: Kako ste došli na ideju da pokrenete platformu “Za djecu BiH”?
TURČILO: Ideja platforme je vrlo jednostavna, naime, mi smo od institucija i organizacija za brigu o djeci dobili njihove želje, napravljena je online platforma, zahvaljujući Dariju Vinsu koji je imao volje i strpljenja da s nama danonoćno radi na ovome, želje su upisane i svako od naših građana je dobio priliku da usreći neko dijete na način da izabere želju, kupi i pošalje ili odnese poklon direktno tom djetetu. Dakle, nismo funkcionirali na principu donacija, kupovine jednoobraznih paketića, nismo skupljali novac, nego smo radili na način da se osobe koje imaju mogućnost da nekom djetetu ispune novogodišnju želju informišu kakve su te želje i direktno povežu s institucijama i organizacijama u kojima su djeca smještena. Izuzetno smo vodili računa o zaštiti privatnosti djece, pa su na platformi pisali samo inicijali, spol i dob, kako bi ljudi mogli da prilagode poklon uzrastu i polu djeteta, ali nam je bilo važno da se djeca ne stigmatiziraju ili ugroze na bilo koji način otkrivanjem identiteta.
INTERVIEW.BA: Kako su naši građani prihvatili ovu akciju i koliko šalju poklone?
TURČILO: Ljudi iz cijelog svijeta su se javljali, birali želje i slali poklone direktno za neko dijete (ili više njih), odnosno ustanovama u kojima su djeca smještena. U tim ustanovama su se direktori ili socijalni radnici brinuli da svako dijete dobije svoj poklon i neizmjerno smo zahvalni tim ljudima što su prikupili želje i što na licu mjesta koordiniraju dostavu i uručivanje poklona djeci. Također, neizmjerno smo zahvalni svim ljudima koji su kupovali darove, neki i za puno djece, ne samo za jedno. Uključile su se cijele firme, pa su uposlenici kupovali poklone zajedno, nosili ih na adrese i usrećivali djecu. Uključili su se ljudi širom svijeta pa i iz inostranstva su slali darove. Za šest dana ispunjeno je više od 600 želja. Neki od darovatelja izrazili su želju da i nakon praznika stipendiraju neku djecu. Pokrenula se jedna lavina dobre energije i jedna sjajna priča koja će, sigurni smo, imati svoj nastavak i nakon praznika.
INTERVIEW.BA: Koliko je važno buditi svijest naših građana prema socijalno ugroženijim kategorijama?
TURČILO: Važno je pokazati ljudima da nema neostvarivih želja i nema nemogućih želja. Mi smo prije desetak dana imale samo ideju, a danas imamo stotine mailova u kojima se ljudi zahvaljuju, pitaju šta još mogu da učine, kako da dodatno podrže. Mi vjerujemo, a ova nam je akcija to i potvrdila, da ljudi imaju želju da pomognu i imaju veliko srce, samo su stalno okruženi problemima, negativnim pričama i to ih demotivira. No, kada prepoznaju da iza nečeg stoji dobra volja i želja, i javni interes odnosno najbolji interes djeteta (a ne bilo kakav privatni) spremni su učiniti sve da se stvari pokrenu u pravom smjeru. Ova naša priča na najbolji nam je način vratila vjeru u snagu umrežavanja u dobru i beskrajno smo sretne zbog toga.