Kako je projekat Media for All dodatno osnažio lokalni medijski tim koji čini 5 žena
Piše: Marina RIĐIĆ
Kakvu sličnost dijele Mountain View, sjedište tehnološkog giganta Googlea, i gradić Tešanj, u srcu Bosne i Hercegovine?
Nemojte odustati od daljeg čitanja jer ne pretjerujem.
Mjesec dana živjela sam u najvibrantnijem dijelu Kalifornije, Mountain Viewu, odakle brzim vozom za četrdesetak minuta stižete do King’s Streeta, ulice koja je bila mjesto rada digitalne divizije Al Jazeere Plus (AJ+) u San Francisku. A kakve veze ima Tešanj s tim? Odrasla sam u mirnom i pitomom Tesliću, gradiću petnaestak kilometara udaljenom od Tešnja, za koji su mnogi čuli zbog izuzetno kvalitetnog kompleksa –banje Vrućice.
No, ako svoj grad opisujem kao miran i pitom, Tešanj ima neku drugu vibru. Svaka kuća ima neki obrt, malu proizvodnju, radnju oko koje se vrte kupci. Po tom preduzetničkom duhu bili su poznati i prije rata, kada je mnogo ljudi iz mog Teslića putovalo na poslove u Tešanj.
Ta vibrirajuća, vitalna, nestalna energija isijava na svakom koraku i Mountain Viewa i Tešnja i pokretačka je za svakog posjetioca.
Sve ovodobija dodatnu vrijednost kada čujete priču o sinergiji, odnosno kada Google odluči da u toku najvećeg zatvaranja finansijski podrži mali, lokalni medij u Tešnju –ZOS Radio.
– Mi živimo od reklama. U martu 2020. od pedeset ugovora mi smo imali samo deset – priča mi direktorica ZOS Radija Amela Sejdić, koja, uz menadžersku ulogu, obavlja i onu novinarsku, spikersku, marketinšku.
Danas se nas dvije družimo kroz fantastičnu mentorsku mrežu projekta “Media for all”, u kojem British Council sa svojim partnerima radi na osnaživanju lokalnih medija, ali i žena liderki u tim redakcijama.
No, vratimo se Googleu i Tešnju.
Amela vodi tim od četiri žene, koje prave fantastičan program. Mislila je da će pandemija ipak zaustaviti njihove planove, rad, pa i opstanak tog lokalnog medija. Osjećala se bespomoćno, a onda je čula da Google nudi podršku malim medijskim kućama. Šta su željeli u Googleu čuti iz Tešnja, pitam se zamišljajući sliku u kojoj se pet novinarki sprema ugasiti signal radija čiji je portal iste godine dostigao više od tri miliona pregleda.
– Na prvu nisam mogla spojiti Google sa lokalnim medijem, a zatim sam pomislila: zašto ne – kaže.
Ubrzo nakon apliciranja stigla je potvrda: Google će podržati rad ZOS Radija. Prvobitnu sreću, ponos, uzbuđenje pretvorile su u radni elan i krenule u kreiranje članaka o pandemiji i efektima koje je imala na lokalnu zajednicu i kompanije.
Priče medicinskih sestara, koje su mjesecima radile u COVID-ambulantama bez dana odmora, strah trudnica tokom najvećeg zatvaranja, depresija djece koja su mjesecima bila van školskih klupasamo su djelić onoga što je Google želio čuti iz Zeničko-dobojskog kantona. Finansijskom podrškom malim, lokalnim medijima pokušali su vratiti glas ljudima iz sredina koje nisu na medijskoj i političkoj mapi svojih zemalja.
– Pošto su nam prioritet lokalne i regionalne vijesti, trudimo se da budemo na svim mjestima dešavanja. Iako na našem području imamo puno nelojalne konkurencije, s nama ipak kontaktiraju ‘veliki mediji’ kada imamo ekskluzivnu priču. Stotine naših tekstova preuzeli su najveći mediji u Bosni i Hercegovini – uzbuđeno mi priča Amela.
Nas dvije nastavljamo učiti zajedno, otvarati jedna drugoj neka nova vrata i truditi se dati priliku medijskim sadržajima koji imaju smisla.
Saradnju sa British Councilom, koja je uslijedila godinu nakon podrške iz Googlea, opisuje kao najveći uspjeh ove medijske kuće, koja djeluje od 1997.
(Autorica je novinarka i mentorica u projektu Media for All)