U Širokom Brijegu održana radionica o promociji medijske i informacijske pismenosti

U Širokom Brijegu održana je jučer radionica “Promocija medijske i informacijske pismenosti”, koju su vodile koordinatorica projekta Fact i fake Senka Kurt i novinarka Adla Dizdar.

Kako je navedeno u saopćenju za javnost, Fondacija Infohous jedna je od organizacija koja sudjeluje u regionalnom programu “SNAŽNI – Mediji bez mržnje i dezinformacija”, koji se uz podršku Europske unije implementira u zemljama Zapadnoga Balkana.

Medijska pismenost je osnovna kompetencija 21. stoljeća rečeno je na radionici na kojoj je prisustvovao veliki broj građanki i građana Širokog Brijega.

Istaknuto je kako su vještine medijske pismenosti u ovo krizno vrijeme osobito važne jer su osnova kako pronaći relevantne i vjerodostojne informacije, prepoznati lažne vijesti, zaštiti od utjecaja brojnih neprovjerenih informacija i dezinformacija posebno u doba pandemije koronavirusa, ali i nestabilne političke situacije u BiH.

Kurt je istaknula kako danas mediji pribjegavaju subjektivnom, senzacionalističkom, neprofesionalnom izvještavanju u želji da budu ekskluzivni, prvi, najviše čitani ili gledani.

Poseban problem jeste izvještavanje koje u sebi ne sadrži kritički odmak, odnosno slušateljima, čitateljima, gledateljima nudi  da prihvate mišljenje novinara i urednika i ne ostavlja prostora za kritiku ili analizu.

Kritizirajte medije jer oni kritiziraju i vas poručila je Dizdar te objasnila kako zapravo funkcioniraju mediji, koja je uloga vlasnika, urednika, novinara.

Ona je objasnila kako izgleda jedan dan na terenu, šta se dešava “iza kamera”, na uredničkim sastancima.

Lažne vijesti su zlobne, opasne, nepravedne   – kazala je Kurt i objasnila kako ih najlakše prepoznati.

Preporučila je da se ne čitaju samo naslovi, da se provjeri tko je objavio vijest, provjeri impresum, datum objave, autor, izvor, poveznice.

Radionica U Širokom Brijegu je izazvala veliku zainteresiranost građanki i građana i otvorila brojna pitanja. Osnovni je zaključak da nije lako prepoznati vijest, ali je lako razmisliti, analizirati, ne vjerovati odmah onome što se čuje, vidi, pročita.

Povjerenje u medije još postoji. Važno je ojačati ga.

Fondacija Infohouse održala je radionice i u Vlasenici, te na Palama.

Radionica u Regionalnog programa “SNAŽNI – Mediji bez mržnje i dezinformacija”, implementiraju  partnerske organizacije SENPM, Albanski medijski institut, Mediacentar Sarajevo, Kosovo 2.0, Institut za medije Crne Gore, Makedonski institut za medije, Novosadska novinarska škola, Mirovni institut Bianet

 

 

Prethodna vijest

Amna Popovac: Laments of a Worn Out Dodik

Naredna vijest

Senka KURT: Od Daytona dva putića