LUKSUZ IZ DŽEPOVA GRAĐANA: Agencija za bankarstvo ponovo nabavlja dizajnerski namještaj za urede  

29.07.2024.

Najprije se skupo uredio sarajevski, a sad se isto radi i u uredu u Mostaru. Isti ponuđač, a Agencija za javne nabavke ne odgovara kako je i zašto to moguće. Za ured u Mostaru izdvojeno blizu 450.000 KM za sofe, stolice, stoliće

Piše: Ljupko MIŠELJIĆ

Agencija za bankarstvo Federacije Bosne i Hercegovine (FBA) ponovo nabavlja luksuzni dizajnerski namještaj.

I nije im to prvi put. Zapravo za opremanje ureda u Mostaru odlučili su se na kopiranje, odnosno da unaprijede i još više potroše nego što su nedavno za urede u Sarajevu.

Agencija za javne nabavke (AJN) ne dostavlja odgovor na pitanja da li je FBA prethodni put kažnjena zbog toga i zašto ovu praksu AJN ne sprječava.

FBA ne dostavlja odgovor na pitanja zbog čega nabavljaju skupi dizajnerski namještaj i zašto diskriminišu proizvođače.

Cijene daleko iznad tržišnih

Podsjećamo, u maju je FBA dodijelila ugovor vrijedan 443.093 KM opet istoj firmi kao i prošle godine za opremanje ureda u Sarajevu – FEF Export Import.

Prethodni put kada se to desilo, magazin Žurnal izvijestio je o preplaćivanju namještaja koji se nabavlja za ured u Sarajevu, i o cijenama koje su daleko iznad tržišnih.

Tenderom raspisanim krajem decembra 2022. godine, a realiziranim prošle godine, kancelarijski i tapacirani namještaj te unutrašnje uređenje procijenjeno je na 630.000 KM bez PDV-a.

Sarajevski uredi dobili su samo najbolje (Foto: Žurnal)

Sofa za lobi vrijedna 31.130 KM, dvije nešto jeftinije sofe vrijedne po 21.500 KM, jedna malo manja sofa od 9.800 KM, lounge fotelje vrijedne po 5.800 KM, set stolova od 4.500 KM… Sve ovo, ne računajući PDV, kupuje Agencija za bankarstvo Federacije BiH na čelu s direktorom Jasminom Mahmuzićem. Da budemo precizni, tenderom raspisanim 29. decembra 2022. godine, a koji je procijenjen na 630.000 KM bez PDV-a, Mahmuzić i saradnici tražili su kancelarijski tapacirani i pločasti namještaj s ugradnjom, te unutrašnje uređenje poslovnog objekta u Sarajevu. Na kraju su uspjeli uštedjeti čitavih 936 KM, a ugovor je dodijeljen sarajevskoj firmi FEF Export-Import, koja je na adresu Agencije za bankarstvo FBiH poslala jedinu prihvatljivu ponudu – objavljeno je.

Ovog puta iznos nabavke je manji, ali uštede nema. Od dvije ponude koje su pristigle, FBA izabrala je ponovo FEF Export Import.

Šta piše u tenderskoj dokumentaciji?

Iako kompanije koje su distributeri brendova koji se traže nude ovakav namještaj i po nižim cijenama, postupak nije podijeljen na lotove jer je to – tvrde – ekonomičnije.

Iz tenderske dokumentacije

Obrazloženje nedjeljenja postupka na lotove ne daje konkretan odgovor na ovo pitanje.

U ovom postupku javne nabavke predviđeno je zaključivanje ugovora za nabavku roba kako je navedeno u tehničkoj  specifikaciji (Aneks 4) ove tenderske dokumentacije. Zbog efikasnijeg praćenja realizacije cjelokupne nabavke, jedinstvene  vrste nabavke, jedinstvenog predmeta nabavke te jedinstvenog roka realizacije cjelokupnog predmeta nabavke za Ugovorni  organ je ekonomičnije da provede jedan postupak te da za konkretan predmet nabavke Ugovor zaključi sa jednim Dobavljačem.

Budući da FEF Export Import nije distributer brendova koje FBA želi, ostaje upitno zašto je u tenderskoj dokumentaciji naglašeno da će FBA provjeravati podugovarače.

Ako se ponuđač izjasni da namjerava dio ugovora podugovaranjem prenijeti na treće strane, ugovorni organ će u ugovor o javnoj nabavci unijeti tu odredbu kao osnov za zaključivanje podugovora između izabranog ponuđača i podugovarača. Ponuđač kojem je dodijeljen ugovor neće sklapati podugovor ni o jednom bitnom dijelu ugovora bez prethodnog pismenog odobrenja ugovornog organa. Elementi ugovora koji se podugovaraju i identitet podugovarača obavezno se saopćavaju ugovornom organu blagovremeno, prije sklapanja podugovora. Ugovorni organ će izvršiti provjeru kvalifikacija podugovarača u skladu s članom 44. Zakona i obavijestiti ponuđača o svojoj odluci najkasnije u roku od 15 (petnaest) dana od dana prijema obavještenja o podugovaraču. U slučaju odbijanja podugovarača, ugovorni organ dužan je navesti objektivne razloge odbijanja – navedeno je u tenderskoj dokumentaciji.

Lijepi li su mostarski uredi

Bude li prostor u Mostaru opremljen kako je planirano, radnice i radnici FBA sastajat će se za trpezarijskim stolom talijanske “Connubie” vrijednim preko 6000 KM. Sjedit će na stolicama istog proizvođača vrijednim preko 1500 KM, pit će kafu serviranu na stolićima vrijednim preko 1000 KM, dok će u lobiju sjediti na sofi talijanske “Prostorie” koja košta preko 23.000 KM u srednjoj kategoriji štofa. Dvostrana sofa bit će postavljena u ugao, tako da njen potencijal neće biti ni iskorišten. Osim ako skupi modularni namještaj ne bude identičan traženom modelu iz tenderske dokumentacije već bude prilagođen tlocrtu prostorije. Uz to, u jednoj od kancelarija biće postavljena i “apstraktna slika” u tehnici zlato, pijesak, akril, lak na platnu, tri drvceta fikusa i dva drvceta bonsaija.

Uslovi za ponuđača bili su uspješno iskustvo u realizaciji najmanje jednog ili više ugovora isporuke kancelarijskog namještaja koje nudi u ovom procesu nabavke, min. ukupne vrijednosti od 380.000,00 KM bez uračunatog PDV-a u posljednje 2 (dvije) godine, računajući od dana predaje ponude, ili od momenta registracije, odnosno početka poslovanja, te jedan ugovor u vrijednosti 250.000 KM bez PDV-a. Za ovu “kompleksnu nabavku” uslov je bio da ponuđač ima jednog inžinjera arhitekture s 10 godina radnog iskuatva.

Nema volje da se ovo spriječi

Slobodan Golubović, urednik portala Pratimo Tendere, kaže da je odgovornost za ovu situaciju na ugovornom organu, ali i na drugim subjektima.

Primarno, ovdje je odgovornost na ugovornom organu, odnosno odgovornom licu u ugovornom organu. Dok je sekundarna odgovornost na svim subjektima u sistemu javnih nabavki i pravosudnim institucijama, jer, iako je ova pojava prepoznata i široko rasprostanjena, očigledno je da ne postoji volja da se preduzmu koraci za njeno suzbijanje – ističe Golubović.

Precrtavanje namještaja iz dizajnerskih kataloga nije rijetka praksa u javnim institucijama i preduzećima, pogotovo ne u FBA. Ipak, ćutanje i nereagovanje nadležnih čini ovu praksu mogućom, a njene ishode nekažnjenim.

Idi naVrh

Don't Miss