Vozni park policije Brčko distrikta BiH biće bogatiji za tri nova luksuzna vozila čija je nabavka za prvi lot sa kompanijom „Brčko gas“ Đorđe Kojića ugovorena 13. juna. Vrijednost ovih vozila je oko 186.000 KM (62.000 KM po vozilu), a kuriozitet je što će novac poreskih obveznika otići u kasu još jedne SNSD firme.
Procijenjena ukupna vrijednost ugovora bez PDV-a iznosila je 158.972 KM, dok je vrijednost najniže prihvatljive ponude bez PDV-a bila tek 72 KM niža. Ovu ponudu, inače jedinu na tenderu, ponudila je firma Brčko-Gas d.o.o.
Vlasnik Brčko Gasa je bivši poslanik u NSRS i nekadašnji dvodecenijski predsjednik opštinskog odbora SNSD-a Đorđa Kojić, koji je u ovu stranku ušao još 2002. godine. Od 2012. do 2016. godine bio je predsjednik Skupštine Brčko distrikta.
Kojić se, istina, u međuvremenu prestao aktivno baviti politikom, no o njegovoj visokoj političkoj reputaciji danas svjedoče poslovi koje dobija od institucija i javnih preduzeća Republike Srpske.
Samo u prvoj polovini juna Brčko gas je bio pobjednik na nekoliko tendera na kojima je bio jedini, a time i najprihvatljiviji ponuđač.
Putevi RS ugovorili su sa Brčko Gasom 11. juna posao održavanja službenih vozila, u vrijednosti oko 30.000 KM.
Institut Dr Miroslav Zotović Banja Luka nabavio je od Brčko Gasa dva putnička vozila: jedno u vrijednosti od oko 57.000 KM a drugo oko 59.500 KM.
Služba predsjednika Republike Srpske početkom ove godine platila je ovoj firmi oko 64.000 KM za usluge servisiranja i održavanja vozila, a Lutrija RS a.d. Banja Luka nabavila je četiri putnička automobila koja će dijeliti kao dobitke za 177.000 KM.
Ipak, najveće poslove Brčko Gas dobijao je u periodu između 2018. i 2021. godine, kada je ova firma inkasirala 1.073.260 KM od prodatih automobila.
Auto kuće, posebno one čiji su vlasnici bliski vlastima, uvijek mogu da računaju na sigurnu zaradu i stabilno poslovanje zahvaljujući vladajućim strukturama. U junu prošle godine Dodikov kabinet zaključio je sporazum sa Auto Kućom Jajčević iz Banjaluke o nabavci nove limuzine za predsjednika RS, koja je poreske obveznike u ovom entitetu koštala čak 302.000 maraka, a o čemu je Valter pisao.
Mjesec kasnije Vlada RS izdvojila je oko 300.000 KM za obnovu voznog parka, a posao je dobio Autokomerc V.S. d.o.o. u vlasništvu Siniše Vidovića iz Ujedinjene Srpske, inače savjetnika predsjednika NSRS Nenada Stevandića.
Makar se posljednjih godina vlast u RS okrenula i drugim dobavljačima, firma Đorđe Kojića kontinuirano nastavlja dobijati tendere od entitetskih institucija. O tome najbolje svjedoči informacija da je ukupan prihod Brčko Gasa u prošloj godini iznosio čak 90 miliona maraka.
Nakon uvođenja američkih sankcija veze sa SNSD-om posljednjih mjeseci ipak postaju balast brojnim firmama čije su oči uprte u odluke Američkog ministarstva finansija. Nekoliko biznismena povezanih s vladajućom strankom u RS već se našlo na američkoj crnoj listi, a računi njihovih firmi su blokirani.
Sudbina Prointera, Siriusa 2010 i Caldere pokazaće kakvu poslovnu budućnost će moći da očekuju kompanije uvezane s Dodikom i vlastima Republike Srpske, a koje su decenijama bile tenderski monopolisti.
(Valter portal)