Više od 25 učenika od petog do devetog razreda Osnovne škole „Meša Selimović“ Zenica danas su usvojili ključna znanja, tehnike, alate i metode medijske pismenosti na radionici „Birajmo šta čitamo“.
Radionica je realizirana u okviru projekta „Medijska pismenost: Birajmo šta čitamo“, koji implementira Fondacija INFOHOUSE uz finansijsku podršku Fondacije UniCredit.
Učenici i učenice istakli su pozitivne, ali i negativne efekte medija.
– Tik Tok koristim da pravim kolače i mogu naći super recepte. S druge strane, prekomjerno korištenje medija nije dobro. Mislim da trebamo provoditi vrijeme i sa dragim ljudima – rekla je jedna od učenica.
Koordinatorica projekta Senka Kurt istakla je kako je medijska pismenost sposobnost korištenja medija, društvenih mreža i drugih platformi.
– Ova vrsta pismenosti podrazumijeva razvijanje kritičkog promišljanja, te vještine analize i vredovanja medijskih sadržaja. Nužan preduvjet za svaki demokratski proces su dobro informirani građani – kazala je Kurt.
Direktor Osnovne škole „Meša Selimović“ Zenica Enver Halilović istakao je da je medijska pismenost iznimno važna kada je u pitanju edukacija mladih, a osobito učenika osnovnih škola.
– Kod djece je medijsku pismenost teže razviti jer ni odrasli nisu pismeni. Tema današnjeg događaja su lažne vijesti. Vjerujem da ni odrasli ne mogu da razaznaju šta je to istina, a šta laž, dok je to djeci sigurno još teže – rekao je Halilović.
Trener na radionici, Armin Šestić, stručnjak za medijsku pismenost osnovcima je poručio da uvijek trebaju razmisliti o sadržaju koji dijele da li će povrijediti nekoga.
– Danas se lako prenose objave na društvenim mrežama bez prethodne provjere. Trudite se da provjerite informacije i da pratite medije koji prenose istinite informacije. U medijima postoji mnogo netačnih informacija – kazao je Šestić.
U Zenici je održana posljednja od ukupno tri radionice, koje su realizirane u okviru projekta „Medijska pisemnost: Birajmo šta čitamo“. Prethodno su radionice održane u Sarajevu i Mostaru za učenike osnovnih škola.