Koronavirus se i dalje širi svijetom, vlade nekih zemalja su ograničile putovanja, dok pojedini putnici sami preduzimaju mjere opreza.
Još se ne zna kako se tačno širi koronavirus, ali slični virusi se dobijaju ili udisanjem kapljica od kašljanja ili kijanja zaražene osobe ili dodirivanjem površina na kojima se nalaze.
Vjeruje se da se koronavirus vjerovatno ne zadržava u vazduhu kao običan grip, tako da ljudi moraju da budu u bližem kontaktu da bi ga dobili.
Smjernica britanske Nacionalne zdravstvene službe definiše „bliski kontakt” kao „biti na manje od dva metra od zaražene osobe više od 15 minuta”.
Dakle, potencijalni rizik od zaraze u vozovima i autobusima zavisi od toga koliko su oni puni i to će varirati u različitim dijelovima zemlje i na različitim rutama.
U londonskoj podzemnoj željeznici, gdje je izuzetno velika gustina ljudi naguranih u svaki vagon, prethodna istraživanja sugerišu da postoji veza između putovanja na posao i vjerovatnoće dobijanja respiratornih bolesti.
Doktorica Lara Goše, sa Instituta globalnog zdravlja, kaže da je njeno istraživanje (objavljivano 2018. godine) pokazalo da su ljudi koji redovno koriste podzemnu željeznicu skloniji da dožive simptome nalik gripi.
– Posebno se pokazalo da naselja sa manje linija na raspolaganju – u kojima su stanovnici primorani da presjedaju jednom ili više puta dok putuju podzemnom željeznicom – imaju veću stopu bolesti nalik influenci, u poređenju sa dobro pokrivenim naseljima u kojim putnici stižu do odredišta jednim direktnim putovanjem – rekla je ona.
Međutim, ako putujete relativno praznim vozom ili autobusom, rizik će biti drugačiji. Koliko su vozila provjetrena i koliko vremena provedete u njima, također igra veliku ulogu.
A čišćenje je još jedan bitan faktor. Iz britanske željeznica navode da sa rasporedom čišćenja nastavljaju „kao i inače”, ali da prave planove za dodatna, specijalistička čišćenja stanica i vozova ukoliko se za tim ukaže potreba.
(BBC, Interiew.ba)