Korištenje šminke odavno je postalo dio života većine žena, bilo da se radi o odlasku u trgovinu, na posao ili o nekoj svečanoj prilici. S druge strane, šminkanje je postalo i unosan biznis, stoga se mnoge mlade djevojke ili žene upravo odlučuju na ovaj životni poziv. Šminkerica je danas mnogo, ali ona koja se svojim radom i trudom uspjela izboriti za mjesto jedne od najboljih i najpoznatijih šminkerica u BiH, svakako je i Sarajka Mirnesa Svraka. Za Interview.ba ova mlada i uspješna šminkerica govori o utjecaju društvenih mreža i javnih ličnosti na žene, šminkanju muškaraca, ali i o najčešćim makeup greškama.
OGROMAN UTICAJ DRUŠTVENIH MREŽA: „Svakako da su me zadesile situacije u kojima klijentica doslovno govoreći traži da “smanjim” ili “povećam” određeni dio lica. Postoji nešto što se zove ‘granica’ u vizuelnom smanjivanju i povećavanju određenih dijelova lica, mada to je nešto što nažalost um pojedinca ne može tek tako shvatiti.“
INTERVIEW.BA: Novi trend na društvenim mrežama jeste da se i muškarci šminkaju vjerujući kako šminka nije rezervisana isključivo za žene. Da li si ikada šminkala muškarca, i da li su od tebe tražili neki beauty savjet?
SVRAKA: Tačno je da šminka nije rezervisana samo za žene. Šminku koristimo prvenstveno da sakrijemo neke nedostatke na licu. Mnogo je situacija u kojima šminku koriste i muškarci, naročito za snimanja, fotošutinge pa čak i za svakodnevno pokrivanje nedostataka na svom licu. Kada govorimo o muškarcima na našem prostoru i njihovom korištenju šminke na dnevnoj bazi to je uglavnom neprimjetni korektor preko bubuljice ili ožiljka. Primjetno je da trend šminkanja muškaraca raste na društvenim mrežama. U tom smislu šminka se koristi za izražavanje umjetnosti, ali i uljepšavanja. Bila sam u prilici šminkati muškarce. To je većinom obuhvatalo situacije u kojima sam radila šminkanje za video snimanja i fotošuting, koje većinom podrazumijeva korekciju tena, eventualno potamnjivanje brade kao i obrva kako bi efekat bio što prirodniji i estetski.
INTERVIEW.BA: Činjenica je da su djevojke danas, posredstvom utjecaja društvenih mreža, opsjednute pojedinim slavnim ličnostima i žele izgledati kao one. Jesi li imala situaciju da klijentica pokaže makeup Jennifer Lopez, Kim Kardashian ili možda neke druge javne ličnosti i da zahtjeva da izgleda isto?
SVRAKA: Za mene kao profesionalnog šminkera, to je svakodnevnica koju sam naučila da iskontrolišem kako bih svakoj klijentici uspjela na lijep i razuman način objasniti ukoliko njoj pristaje takav look ili ne. Svakako da su me zadesile situacije u kojima klijentica doslovno govoreći traži da “smanjim” ili “povećam” određeni dio lica. Postoji nešto što se zove ‘granica’ u vizuelnom smanjivanju i povećavanju određenih dijelova, mada to je nešto što nažalost um pojedinca ne može tek tako svariti. Utjecaj društvenih mreža na racionalno razmišljanje danas je ogroman. Nažalost.
INTERVIEW.BA: Postoji li trend u šminkanju koji ti se ne dopada i koji bi “zabranila”?
SVRAKA: Nisam sigurna da li bih neki makeup look zabranila. Ako bi se već nešto moglo zabraniti, zabranila bih neurednost.
INTERVIEW.BA: U čemu žene obično pretjeruju kada se šminkaju same, koje su to najveće makeup greške?
SVRAKA: Granica je sve. Mnoge djevojke i žene ne mogu tačno da ocijene koje su to granice do kojih trebaju ići. Ono što mene lično pogodi su prenaglašene obrve i neuredan ten. Obrve je ponekad dovoljno pročešljati ukoliko su prirodno naglašene, a ako ipak pronađu nedostaci u samom izgledu istih dovoljno je popuniti te praznine olovkom/sjenom ili gelom za obrve. A što se tiče tena, uvijek zamolite nekoga da vam pomogne oko pravilnog odabira nijanse tena, ukoliko niste sigurni, a najlakše razmazivanje je uz pomoć beauty blendera kojeg možete naći na svakom koraku. Smatram da je to nešto najlakše za savladati a ujedno i najbitnije za svakodnevnu upotrebu uz malo maskare i ruža. Savjetujem da se zavijek vodite zlatnim pravilom koje glasi “manje je više”, jer zaista jeste.
INTERVIEW.BA: Da li se pravim odabirom doregerijskih proizvoda može postići isti make-up kao sa high-end proizvodima?
SVRAKA: Mišljenja sam da se korištenjem isključivo drogerijskih proizvoda može postići sličan vizuelni efekat, ali dugotrajnost kao sa high end proizvodima, baš i ne.
INTERVIEW.BA: Mnoge žene ne znaju kako da se pripreme za jedno šminkanje, pa dolaze neurednih obrva, ili s ostacima maksare na trepavicama, tragom pudera od jučer…Kako reaguješ u takvim situacijama?
SVRAKA: U takvim situacijama nema potrebe vršiti pritisak na klijenticu. Prvi i osnovni korak prije početka šminkanja je čišćenje i hidratacija i taj se korak ne smije preskakati. Moja obaveza kao šminkera je da lice prethodno očistim od eventualne nečistoće uzrokovane prašinom, znojem ili masnoćom koja se oslobađa najčešće na T zoni. Svakako da moram obratiti pažnju na to da li je sva šminka dobro uklonjena kako mi ne bi predstavljala problem pri radu.
INTERVIEW.BA: Neugodne situacije i gafovi su sastavni dio svakog posla, koja je tvoja najneugodnija situacija koju si doživjela na poslu?
SVRAKA: Najneugodnija situacija koja me zadesi je kašnjenje klijentica na zakazani termin.
INTERVIEW.BA: Da li je bilo mušterija kojima se šminka nije svidjela, i koje su htjele povrat novca?
SVRAKA: Iskreno nikad se nisam našla u takvoj situaciji.
INTERVIEW.BA: Šminkanje je u 21. stoljeću postalo veliki i unosan biznis, a sve je više muškaraca koji se pronalaze u ovoj djelatnosti. Da li su bolji šminkeri muškarci ili žene?
SVRAKA: Nikada ne bih kvalitet rada generalisala po spolnoj opredijeljenosti. Talenat i ljubav prema poslu pokazuje prave rezultate.