Možemo reći da smo ponosni na to što je Društvo na tržištu rada prepoznato kao poslodavac koji garantuje rodnu jednakost i što smo zahvaljujući ovom projektu uspjeli u tome da se svaki radnik osjeća sigurnije u svom radnom okruženju, kaže zaposlenica Tanja Railić
Piše: A. ŠABIĆ
Aktivno učestvovanje, kreiranje novih rješenja i što je najvažnije izrada alata za prijavu diskriminacije – razlozi su zbog kojih se kompanija A.D. „Vodovod i kanalizacija“ Bijeljina bez premišljanja uključila u projekat „Međusektorsko partnerstvo za ljudska prava i rodnu jednakost na tržištu rada”.
Tako je postala jedna 8 kompanija/institucija izabranih da budu dio projekta kojeg finansira Evropska unija u Bosni i Hercegovini, a implementiraju Fondacija INFOHOUSE iz Sarajeva i Fondacija Lara iz Bijeljine.
– Nama je bilo važno i što smo imali kvalitetnu i uvijek dostupnu podršku tokom izrade i unapređenja postojećih internih procedura i alata, a koju su nam pružali svi iz projekta. To smo prepoznali kao najveći benfit – kaže Tanja Railić, zaposlena u A.D. „Vodovod i kanalizacija“ Bijeljina.
Jednaki uslovi rada
Poodsjeća nas da A.D.”Vodovod i kanalizacija” Bijeljina teži ka tome da omogući jednake uslove rada za oba pola, prije svega to se odnosi na visinu ličnih primanja, apsolutno nema razlike u zaradi koju ostvaruju radnici muškog i ženskog pola na istom radnom mjestu.

– S obzirom na to da je Društvo, kada se pridružilo projektu, već imalo usvojene određene procedure za sprečavanje diskriminacija na radu, bili smo u prednosti. Tako smo tokom projekta lakše mogli da uočimo nedostatke postojećih procedura, ali i da ih unaprijedimo. Sada, kada je projekat na kraju, možemo reći da smo ponosni na to što je Društvo na
tržištu rada prepoznato kao poslodavac koji garantuje rodnu jednakost i što smo zahvaljujući ovom projektu uspjeli u tome da se svaki radnik_ca osjećaju sigurnije u svom radnom okruženju – ističe Railić.
Kad govorimo o izazovima s kojima se firme u BiH suočavaju kad je u pitanju preveniranje diskriminacije na radnom mjestu, Railić je uvjerena da je veliki izazov za svakog poslodavca u BiH, pa i za Društvo u kojem je zaposlena, kako podići svijest kod zaposlenih da određeno ponašanje, koje vrlo često čine i nesvjesno, zaista predstavlja diskriminaciju.
– Veliki je broj primjera kako svakodnevne navike pojedinaca u načinu na koji se obraćaju svojim kolegicama, kolegama ili podređenima, zaista predstavljaju diskriminaciju. I to je bio poseban izazov za ovo Društvo s obzirom na različitu strukturu zaposlenih – kaže.
Integrisan online alat za prijavu diskriminacije
Evropska unija je kroz ovaj projekat omogućila ne samo finansijsku podršku već i stručnu pomoć, što je omogućilo izradu online baze za anonimnu prijavu diskriminacije na radnom mjestu.
A.D. „Vodovod i kanalizacija“ Bijeljina je već integrisala online alat za prijavu diskriminacije na radnom mjestu i postao jedna od rijetkih kompanija u BiH koja omogućava takvu transparentnost i sigurnost zaposlenima.
Evo razloga zašto su se odlučili za ovaj potez:
– S obzirom na to da Društvo obavlja komunalnu djelatnost i zapošljava različite profile radnika, u smislu starosne, rodne i obrazovne strukture, najvažniji cilj bio da alat bude dostupan svima pod jednakim uslovima, te smo se iz tog razloga odlučili za online alat za prijavu diskriminacije – zaključuje Railić.
Kao savremeno akcionarsko društvo s dugogodišnjom tradicijom i značajnim razvojnim iskoracima, A.D. „Vodovod i kanalizacija“ Bijeljina prepoznaje važnost integracije principa rodne ravnopravnosti u svoje poslovanje.
Učešće u ovom projektu predstavlja logičan korak u strategiji održivog razvoja i društvene odgovornosti kompanije, čiji je cilj ne samo pružanje kvalitetne usluge građanima Bijeljine, već i doprinos stvaranju pravednijeg društva.
Društvo s misijom
A.D. „Vodovod i kanalizacija“ Bijeljina od jula 2004. godine posluje kao savremeno akcionarsko društvo sa stalnom tendencijom ka usavršavanju i proširenju osnovne djelatnosti.
To se vidi i po činjenici da se u prethodnih nekoliko godina broj zaposlenih, a naročito lica sa visokom stručnom spremom, se povećao, što je evidentno podiglo na viši nivo kvalitet, profesionalnost i stručnost u obavljanju registrovane djelatnosti.
Društvo je uspjelo da od vodovodnog sistema koji je do 1992. godine snabdijevao oko 30.000 stanovnika, sagradi sistem koji snabdijeva oko tri puta veći broj stanovnika koristeći se isključivo sopstvenim kadrovima i raspoloživim sredstvima.
– Optimalna proizvodnja, kontinuirana distribucija zdrave pitke vode krajnjim potrošačima uz odvođenje i tretman otpadnih voda prema najvišim standardima zaštite životne sredine, ulaganje u razvoj vodovodnog sistema i sistema odvodnje i prečišćavanja otpadnih voda, a sve u cilju zadovoljenja potreba i očekivanja krajnjih korisnika i pozitivnog doprinosa zajednici – stoji u njihovim ciljevima.