Nakon što je Vlada od Vijeća za državnu pomoć dobila odbijenicu, odluka o zaduženju za dionicu autoputa otišla je Parlamentu FBiH
Vlada Federacije BiH donijela je odluku da se jednim potezom kod sedam komercijalnih banaka zaduži za skoro 300 miliona KM odnosno 293.374.500 KM, saznaje Fokus.
Ova odluka bi se trebala naći na sjednicama oba doma Federalnog parlamenta zakazanih u naredne dvije sedmice.
Pomenuto zaduženje se odnosi na finansiranje dijela dionice autoputa na Koridoru 5 C Mostar sjever – Mostar jug koja je duga 15 kilometar.
Odbijenica Vijeća za državnu pomoć
U odluci koju je usvojila Vlada traži od Parlamenta da odobri aranžman u kojem bi Vlada FBiH bila garant za zaduženje Javnog preduzeća Autoceste FBiH kod sedam banaka i to kod Intesa Sanpaolo banke, Union banke, BBI Banke, Privredne banke, Unicredit bank, zatim Sparkasse banke, te NLB banke.
Faksimil odluke Vlade FBiH
No da li je je sve po zakonu? Podsjetimo, Fokus je prije tri mjeseca objavio da je Vijeće za državnu pomoć BiH odbilo Vladi izdati rješenje kojim bi ona, u smislu državne pomoći, garantovala za kreditno zaduženje Autocesta od 293.374.500 KM kod navedenih komercijalnih banaka.
Međutim, tri mjeseca kasnije, Vlada je svoju odluku proslijedila Parlamentu FBiH na odobrenje, a putem nje namjerava učiniti isto ono što je navela u zahtjevu Vijeću za državnu pomoć, a to je da Autocestama FBiH bude garant za kreditno zaduženje.
To bi praktično značilo da u slučaju da Autoceste FBiH ne bi mogle vraćati ovaj ogromni kredit, vraćala bi ga Vlada FBiH iz budžeta, koji se puni novcem poreznih obveznika.
Podsjetimo, Vijeće za državnu pomoć, između ostalog, je navelo da se garancije razlikuju od ostalih instrumenata državne pomoći, jer u slučaju dodjele garancije, država stupa u pravni odnos i s povjeriocem.
Kredit i od EBRD-a
– Ako se utvrdi da garancija predstavlja državnu pomoć povjeriocu, takva vrsta pomoći u principu je zabranjena jer je riječ o operativnoj pomoći – navelo je Vijeće.
Inače, Vlada FBiH u martu je prihvatila prijedlog Ministarstva finansija da se ova dionica drugim dijelom finansira kreditom EBRD-a od 220 miliona eura i to izgradnju dvije petlje e izgradnju dionice autoceste u dužini od 15 km između ove dvije petlje i za izgradnju ceste s dvije trake koja povezuje ove petlje s postojećom magistralnom cestom M17.
Ova dionica bi trebala imati pet tunela i deset vijadukta na svakom od dva kolovoza. Rok otplate ovog zajma je 15 godina, dok je grejs period četiri godine i uključen je u rok otplate zajma.