Milan Senić je bh. modni dizajner, stilista i kostimograf koji znanje stečeno studiranjem psihologije indirektno primjenje u poslu kojim se danas bavi. Odijevanje smatra ličnim i kreativnim činom, te bi volio vidjeti više ljudi u našem javnom životu, ali i na ulicama, koji se kroz svoj styling kreativno izražavaju. O tome govori u našoj rubrici „5 pitanja.“
DOMINACIJA VELIKIH MODNIH BRANDOVA: „Svaka industrija pa tako i modna, prolazi kroz različite faze tranzicije. Dominacija high street brandova polako jede male proizvođače, pa tako se osjeti i značajan uticaj na potražnju unikatnih proizvoda. Ne znam da li sam nepopravljivi optimista, ali istorija mode potvrđuje da svaka faza i svaki trend ima svoj rok trajanja. Ljudi se brzo zasite nametnutim konceptima. Baš kao što se na globalnom nivou sve više ljudi okreće zdravoj ishrani i zdravim životnim navikama, mislim da će se taj trend preslikati i na fenomen mode.“
INTERVIEW.BA: S obzirom na to da ste studirali psihologiju, zanima nas koji posao je danas više stresan – baviti se psihama ljudi ili njihovim tijelom i imidžom?
SENIĆ: Na sreću ili na žalost, pozivom psihologa se nikad nisam bavio. Znanje koje sam stekao tokom studija indirektno koristim i u poslu kojim se danas bavim… Stres je nešto što ne možemo izbjeći. Jednostavno, životni tempo i ambijent su nametnuli njegovu prisutnost. Ono što možemo mijenjati jeste odnos prema stresu i kako ga kanalisati u kreativnom i produktivnom smjeru. Mišljenja sam da svaki posao koji obavljamo sa odgovornošću nužno nosi sa sobom određenu dozu stresa. U suprotnom, posao bi obavljali rutinski bez potrebe da u procesu učimo i napredujemo.
INTERVIEW.BA: Da li su ljudi više zabrinuti kakav utisak ostavljaju psihički ili fizički?
SENIĆ: S obzirom da na javnoj sceni dominiraju površnost i senzacionalizam, logično je da su ljudi nesvjesno fokusirani na ono fizičko. Nemam ništa protiv brige o svom tijelu i želji za postizanjem što atraktivnijjeg fizičkog izgleda, uostalom i to je kvalitetan način rada na sebi i stjecanja samopouzdanja. Prednost dajem intelektualnoj i duhovnoj nadgradnji.
INTERVIEW.BA: Kako se mi u BiH odijevamo, da li smo li in? Ko su naše modne ikone danas?
SENIĆ: Ono što je moj prvi dojam jeste uniformisanost i potreba za pripadanjem masi. Postoje zanimljivi i hrabri pojedinci dosljedni sebi i želji za eksperimentiranjem i izgradnji individualnog pečata kroz odijevanje, vjerojatno izloženi nerazumijevanju i podsmijehu okoline. Odijevanje smatram ličnim i kreativnim činom, tako da bih volio vidjeti više ljudi u našem javnom životu, ali i na ulicama, koji kroz svoj styling kreativno izražavaju sebe. Vjerujem da bi njihov primjer počeli slijediti i drugi.
INTERVIEW.BA: Ko su teži, zahtjevniji, klijenti: muškarci ili žene i zašto?
SENIĆ: Ne mogu napraviti značajno poređenje. Logično je da prilikom prve suradnje sa klijentom može doći do osjećaja nepovjerenja u odnosu klijent – dizajner, ali baš kao u svim drugim oblastima, potrebno je da se ljudi osjete da mogu surađivati na obostrano zadovoljstvo.
INTERVIEW.BA: Promovišete svoje kreacije kroz formu modnog filma. Šta je karakteristično za ovu vrstu promocije?
SENIĆ: Modni film je idealan način promocije i prezentacije mog rada. Proces nastajanja kao i timski rad za mene predstavljaju profesionalni izazov ali i zadovoljstvo. Modni film je već dobro poznata forma u svijetu dok kod nas tek dobiva na svojoj aktualnosti, i drago mi da sve više mojih kolega pokazuju interes za ovakvu formu. Za razliku od modne revije ili showrooma, modni film potencijalnim klijentima, suradnicima u svakom momentu nudi mogućnost uvida u koncept, suštinu, ideju kolekcije ili branda.
INTERVIEW.BA: Odjevna industrija je, kažu, nakon nafte postala drugi najveći zagađivač svijeta?
SENIĆ: Svaka industrija pa tako i modna, prolazi kroz različite faze tranzicije. Dominacija high street brandova polako jede male proizvođače, pa tako se osjeti i značajan utjecaj na potražnju unikatnih proizvoda. Ne znam da li sam nepopravljivi optimista, ali istorija mode potvrđuje da svaka faza i svaki trend ima svoj rok trajanja i ljudi se brzo zasite nametnutih koncepata. Baš kao što se na globalnom nivou sve više ljudio kreće zdravoj ishrani i zdravim životnim navikama, mislim da će se taj trend preslikati i na fenomen mode.