Studenti Filip Stanišić, Enis Mlivić, Amina Agić i Merisa Krišćo pokrenuli su projekat “U zdraviji mozak” kojim žele edukovati mlade i informisati ih o temama koje se bave politikom, društvenim fenomenima, trendovima, promjenama i dešavanjima globalnih razmjera na aktuelno primamljiv i tražen način
Piše: R. I.
Statistika je neumoljiva. Više od 50% mladih u Bosni i Hercegovinu želi napustiti domovinu, ali ni oni koji ostaju nisu previše uključeni u rješavanje postojećih problema.
Najpotentnija društvena skupina tako ostaje izvan kruga ljudi koji pokušavaju riješiti aktuelne društvene probleme koje, u velikoj mjeri, generiše sam sistem i ustavno uređenje.
Neinformisanost, izostanak političke i aktivističke participacije vode u apatiju, a mladima se problemi kroz medijske izvještaje i obrazovne sisteme samo predočavaju bez nuđenja rješenja.
Podstaći interes
Uviđajući stanje u kojem mladi bježe od “teških tema” studenti Filip Stanišić, Enis Mlivić, Amina Agić i Merisa Krišćo pokrenuli su projekat “U zdraviji mozak” kojim žele edukovati mlade i informisati ih o temama koje se bave politikom, društvenim fenomenima, trendovima, promjenama i dešavanjima globalnih razmjera na aktuelno primamljiv i tražen način.
Cilj im je podstaći interesovanje kod mladih na individualni istraživački rad koristeći provjerene i kredibilne izvore.
Tokom projekta mladi su napravili četiri kratka animirana filma u kojima na zanimljiv način propituju goruća društvena pitanja, ukazuju na probleme ili primjere segregracije poput “dvije škole pod jednim krovom” dajući kontekst takvim pojavama.
– Budući da je interesovanje za edukaciju, pogotovo na temu politike kod mlađe i starije populacije veoma nisko, došli smo na ideju da putem animiranog videozapisa i ostalih oblika sadržaja, publiku u Bosni i Hercegovini zainteresiramo za društveno/politička/sociološka dešavanja na lokalnom i globalnom nivou – kaže Filip Stanišić koji je pisao scenarij za kratka videa.
Koristeći simplističan jezik i animaciju, pojednostavili su čak i najkompleksnije pojmove, teme i dešavanja koje su inače izražena na komplikovan i teško objašnjiv način ponekad i za odrasle, a naročito za mlade.
– Dakle, videozapisi i ostali sadržaji imaju za cilj podignuti svijest i koliko su samo određene teme i dešavanja važne za poznavati na mladima atraktivan način – dodao je Stanišić.
Jedna od autorica filma Merisa Krišćo istakla je da u vremenu velikog tehnološkog napretka mladi sve češće biraju brže izvore informisanja kao što su društvene mreže, nasuprot tradicionalnim medijima pa su zbog toga format projekta prilagodili potrebama mladih.
– Manje čitamo a sve više se opredjeljujemo za izvore podataka u audiovizuelnom obliku, što može da bude mač sa dvije oštrice s obzirom da postoji veliki broj sadržaja sa jako malo kredibilnosti istog sadržaja. Generacijama koje danas odrastaju u Bosni i Hercegovini manjka političke edukacije, što i ne čudi s obzirom na najkompleksniji ustavni okvir na svijetu – rekla je Krišćo.
Osnaživanje mladih
Osjećamo se odgovornim, dodaje, da kao studenti pokušamo približiti dotični sistem o kojem mladi ljudi nisu imali priliku slušati, a da nije opisan u standardnom političkom žargonu.
– Imajući to u vidu, naša grupa je odlučila da projekat posveti naobrazbi mladih preko kratko – formatnog animiranog filma koristeći se jednostavnim vokabularom i slikovitim primjerima.
Projekat omogućava Fondacija Humanity in Action BiH, u sklopu programa „Poticanje demokratskih vrijednosti i aktivnog građanstva među mladima“, koji finansira National Endowment for Democracy (NED).
Glavni cilj ovog programa je osnaživanje mladih kroz prenošenje znanja o demokratskim principima i ljudskim pravima, poticanje kritičkog razmišljanja te razvijanje komunikacijskih, istraživačkih i liderskih vještina.


