Ova škola obrazuje zanimanja poput frizer, kozmetički tehničar, zanimanja u sklopu tekstilne struke i poljoprivredne struke. I u većini se na smjerove frizera, kozmetičara i druge upisuju djevojčice. Rukovodstvo se trudi da postanuo škola koja obrazuje jednak i muški i ženski kadar, kako u smislu učenika koji istu pohađaju tako i u smislu liste zaposlenika
Piše: A. ŠABIĆ
Javna ustanova Srednja politehnička škola Mostar jedna je od 6 poslovnih subjekata koji su se uključili krajem 2024. godine u projekat “Jačanje ravnopravnosti spolova na tržištu rada” kojeg implementira Fondacija INFOHOUSE uz podršku Fonda za lokalne inicijative Kanada (CFLI). Cilj ovog projekta je poboljšati ravnopravnost spolova u 6 kompanija u BiH stvaranjem boljeg radnog okruženja a koje će poslužiti kao pozitivan primjer ostalima u kompanijama širom BiH. Također, usvojeni interni akti angažiranih kompanija će pružiti institucionalnu podršku ženama u radu ali i poboljšati imidž kompanija na tržištu.
Stvaramo bolje uslove
Amela Begović, direktorica škole kaže da su se rado uključili u ovoj projekat jer žele kao javna ustanova jačati svijest o važnosti ravnopravnosti spolova te jačati ženski status i mišljenja u društvu, te dodaje:

– Kroz projekat “Jačanje ravnopravnosti spolova na tržištu rada” zajednički će se raditi na edukaciji i razvoju rodno odgovornih mehanizama poslovanja kao i stvaranju boljeg radnog okruženja za sve uposlenike, a što može poslužiti kao pozitivan primjer kako uposlenicima tako i ostalim školama i javnim ustanovama- kaže direktorica Begović.
Inače, Begović obavlja dužnost direktorice škole od 2019. godine, a najčešći izazovi sa kojima se susretala do sada jesu: kako poboljšati odgojno – obrazovni proces, stvoriti bolje uslove za rad i opremiti školu sa potrebnom opremom kako bi išli u korak sa vremenom u kojem se nalazimo.
– Stvaramo bolje uslove rada škole kroz realizaciju čitavog niza projekata. Meni je izuzetno bitno da nastavnici i učenici dolaze opušteni, da nisu pod pritiskom i stresom, da ne nailaze na nepristupačnost i inertnost od strane uprave škole ili nastavnika– smatra Begović.
Borba protiv stereotipa
U ovoj školi je većinski nastavni i učenički kadar ženskog pola, što bi menadžment ove škole volio da promijeni tako da odražava ravnopravnost polova u svakom zanimanju.
Tako da ova škola posebnu pažnju posvećuje upravo borbi protiv stereotipa koji uslovljavaju da su određena zanimanja samo za jedan pol, te tradicionalno samo se jedan pol – ženski – upisuje na određene smjerove:
– Naša škola obrazuje zanimanja poput frizer, kozmetički tehničar, zanimanja u sklopu tekstilne struke i poljoprivredne struke. I u većini se na smjerove frizera, kozmetičara i druge upisuju djevojčice. Mi se trudimo da postanemo škola koja obrazuje jednak i muški i ženski kadar, kako u smislu učenika koji istu pohađaju tako i u smislu liste zaposlenika – odgovara Begović.
Koliko sami uposlenici poznaju svoja ljudska i radnička prava?
– Uposlenici Škole su kroz Kolektivni ugovor, te i kroz Pravilnike ustanove, dobro upoznati sa svojim pravima, te ako se desi neka povreda njihova prava, blagovremeno djeluju, te kao škola i sami potičemo na isto. – kaže Begović.
Za ovu školu jako je važno osigurati pozitivno okruženje u kojem se svi tretiraju jednako i u skladu sa zakonom, te omogućiti antidiskriminacijsko okruženje u kojem će i učenici i nastavno osoblje moći sigurno i kvalitetno