Kao škola nastojimo biti podrška društvenim promjenama jer je to naša odgovornost da kroz sudjelovanje u ovakvom projektu budemo izraz lične i organizacijske odgovornosti prema društvenim pitanjima, ističe direktorica Alispahić
Piše: A. ŠABIĆ
JU Medicinska škola Zenica jedna je od 6 poslovnih subjekata koji su se uključili krajem 2024. godine u projekat “Jačanje ravnopravnosti spolova na tržištu rada” kojeg implementira Fondacija INFOHOUSE uz podršku Fonda za lokalne inicijative Kanada (CFLI). Cilj ovog projekta je poboljšati ravnopravnost spolova u 6 kompanija u BiH stvaranjem boljeg radnog okruženja a koje će poslužiti kao pozitivan primjer ostalima u kompanijama širom BiH. Također, usvojeni interni akti angažiranih kompanija će pružiti institucionalnu podršku ženama u radu ali i poboljšati imidž kompanija na tržištu.
Jednake mogućnosti na tržištu
Razlog zašto je škola odlučila biti dio projekta je višestruk, kaže nam direktorica ove ustanove Nedžada Alispahić, a naročito što kroz projekat nastoje „uposlenicima i učenicima omogućiti edukaciju u smislu poboljšanja jednakih mogućnosti na tržištu rada uključujući jednak pristup zapošljavanju, obrazovanju, kao i profesionalnom napredovanju.“

– Kao škola nastojimo biti podrška društvenim promjenama jer je to naša odgovornost da kroz sudjelovanje u ovakvom projektu budemo izraz lične i organizacijske odgovornosti prema društvenim pitanjima, što doprinosi izgradnji pozitive slike – kaže Alispahić.
Na naše pitanje koliko su jednaki uslovi rada za oba pola u ovoj ustanovi direktorica Alispahić napominje da školstvo u ZDK pruža jednake uslove rada za oba pola, mada je činjenično stanje takvo da se žene većinom odlučuju za rad u prosvjeti.
Kako kaže Alispahić „svi imaju jednaku mogućnost i kandidati se angažuju ugovorom o radu na osnovu javnog konkursa u skladu sa Zakonom o srednjoj školi i Kriterijima za prijem uposlenika gdje se prima prvorangirani na osnovu bodova.“
JU Medicinska škola Zenica prvobitno je počela sa radom pod nazivom Škola za Medicinske sestre i to 5. oktobra 1959. godine. Osnovana je na incijativu tadašnjeg sreskog narodnog odbora u Zenici. U to vrijeme otvara se i nova bolnica u Crkvicama. Najvažniji zadatak škole u to vrijeme bio je da zadovolji potrebe bolnice sa srednje medicinskim kadrom čiji se nedostatak osjećao u to vrijeme ne samo u novo sagrađenoj bolnici i Domu zdravlja, već za čitav zenički region. Sem toga otvaranje Škole ove vrste značio je u to vrijeme i zadovoljenje interesa za desetine djevojčica svršenih osnovaca iz Zenice i njihovih roditelja, a radnička Zenica je dobila još jedan obrazovni objekat više. Danas ova škola ima dva smjera i interes učenika_ica za upis je svake godine visok.
U ovoj ustanovi uposlenici relativno dobro poznaju svoja radnička prava, što proizilazi iz zahtjeva za ostvarivanje istih.
A kada su u pitanju ljudska prava vjerovatno tu treba edukacija i dodatnih smjernica, kao i kod drugih smatra Alispahić. Naime nedostatak edukacije o važnosti ravnopravnosti spolova je jedan od glavnih izazova za preveniranje diskriminacije na radnom mjestu za mnoge ustanove:
– Najčešći izazovi sa kojima se suočavaju ustanove u BiH kad je u pitanju preveniranje diskriminacije na radnom mjestu uključuje to da mnogi poslodavci i zaposlenici nisu dovoljno educirani o važnosti ravnopravnosti spolova i drugih oblika diskriminacije, potom u određenim dijelovima BiH tradicionalni stavovi prema spolovima mogu usmjeravati na negativne predrasude i stereotipe na radnim mjestima što samim tim otežava promjene u pogledu ravnopravnosti. Također, mnoge ustanove nemaju jasno definisane i lako dostupne mehanizme za prijavu diskriminacije, te se zaposlenici često boje prijaviti slučajeve diskriminacije zbog straha od odmazde ili gubitka posla. Dalje, nekada ustanove nemaju finansijskih ili ljudskih resursa kako bi implementirale politike ravnopravnosti.
Prema mišljenju direktorice Alispahić za prevenciju diskriminacije na radnom mjestu u suštini „važno je poduzeti konkretne korake kao što su edukacije zaposlenika, te stvaranje sigurnog okruženja za prijavu nepravilnosti.“