Ured u vršenju poslova iz svoje nadležnosti nije provodio sve oblike djelovanja s ciljem preventivnog i kontinuiranog djelovanja na suzbijanju korupcije, zaključili revizori
Ured za reviziju javne uprave i institucija u Brčko distriktu BiH, objavio je prošle sedmice drugi godišnji izvještaj o provedenoj finansijskoj reviziji Ureda za prevenciju korupcije i koordinaciju aktivnosti na suzbijanju korupcije u Brčko distriktu.
Podsjećamo da je Ured za prevenciju korupcije prošle godine, u svojoj prvoj finansijskoj reviziji, za 2022., dobio mišljenje s rezervom i 16 preporuka za otklanjanje uočenih nedostataka, grešaka i nezakonitosti u radu.
U međuvremenu je u potpunosti je realizovao 9 od 16 datih joj preporuka. I tako za sada postala jedina institucija u Brčko distriktu koja je realizovala više od polovine datih joj preporuka u finansijskoj reviziji za 2022.
Mišljenje s rezervom
No, stanje se, generalno nije popravilo. I u finansijskoj reviziji za prošlu godinu Ured za prevenciju korupcije i koordinaciju aktivnosti na suzbijanju korupcije dobio je ponovo mišljenje s rezervom. I još više preporuka – 18.
Datu ocjenu revizori su detaljno argumentovali.
Naveli su da “Ured u vršenju poslova iz svoje nadležnosti nije provodio sve oblike djelovanja s ciljem preventivnog i kontinuiranog djelovanja na suzbijanju korupcije i aktivnosti na realizaciji planskih zadataka predviđenih Godišnjim planom rada”. I da “tokom 2023. godine, nije pokretao inicijative odnosno nije imao pokrenutih postupaka provjere po službenoj dužnosti koji izazivaju sumnju u korupciju te doprinose ostvarenju ciljeva osnivanja koji su propisani Zakonom o Uredu”.
Neadekvatan rad imao je svoj korijen u kašnjenju u donošenju Plana za borbu protiv korupcije za 2023. godinu, što je rezultiralo i neprovođenjem svih planiranih aktivnosti prema navedenom Planu.
Revizori su upozorili i da Ured nije uspostavio Registar korisnika podsticaja u poljoprivrednoj proizvodnji Brčko distrikta, te Registar transfera neprofitnim organizacijama iz Brčko distrikta, a što su dvije oblasti u kojima su, u prethodbim godinama, registrovane ozbiljne zloupotrebe i koruptivno ponašanje, sa hapšenjima, dizanjem tužbi i donošenjem presuda, kao epilogom.
Konstatovano je i da je, bez obzira na prethodno data upozorenja, nastavljeno sa kršenjem Zakona o radu Brčko distrikta. Poslovi koje su obavljale osobe angažovane po osnovi ugovora o privremenim i povremenim poslovima, naime, trajali su duže od zakonskog maksimuma od 90 radnih dana. Pritom su sredstva utrošena za tu namjenu povećana za 76% u odnosu na prethodnu godinu.
Netransparentno poslovanje
Takođe, Ured nije uspostavio mehanizme analize i kontrole obavljenih poslova po osnovi ugovora o privremenim i povremenim poslovima, te nije osigurao transparentnost prilikom izbora osoba za obavljanje ovih poslova. Što se instituciji koja se bavi prevencijom korupcije ne bi smjelo dešavati.
Na kraju, spomenimo da je naprosto neshvatljivo da rukovodstva institucija sama sebe dovode u situaciju da se s njima ponaša kao sa infantilnim osobama. Pa da dobijaju preporuka kao što su “Potrebno je u svrhu efikasnijeg poslovanja, uspostaviti sistem internih kontrola koji će eliminisati navedene slabosti i doprinijeti efikasnom ostvarivanju ciljeva Ureda.”.
Da ne govorimo o tome kad, kao Ured za prevenciju korupcije i koordinaciju aktivnosti na suzbijanju korupcije, dobijate preporuku: “Potrebno je u vršenju poslova iz svoje nadležnosti provoditi sve oblike djelovanja s ciljem identifikacije i eliminisanja uzroka korupcije odnosno preventivnog i kontinuiranog djelovanja na suzbijanju korupcije”???
Pa je l’ nekome bar neugodno?
(Antikorupcija.ba)