Studenti raskrinkavaju manipulacije predizborne kampanje

08.09.2022.

Nedobronamjerno kopanje po prošlosti, polarizacija stanovništva i širenje mržnje na etnonacionalnoj osnovi su samo neke od metoda kojima se političke stranke i politički akteri koriste u predizbornoj kampanji uoči predstojećih Opštih izbora. Bh. građanima je teško da se snađu u moru medijskog sadržaja koji je spinovan da ide u korist upravo tim političkim strankama, a još teže da otkriju kada se njima, i njihovim emocijama manipuliše

Grupa studenata iz Sarajeva pod mentorstvom profesora međunarodnih odnosa i doktorom nauka Adisom Maksićem odlučila je da građanima ponudi platformu na kojoj objavljuje analize, prepoznaje lažne teme i raskrinkava manipulacije tokom izborne kampanje.

Nedostatak vizije

Do sada, ManipuNacija je analizirala više od 2.500 medijskih članaka u proteklih mjesec dana, prateći teme koje se pojavljuju na šest bh. portala.

Kroz analize najčešće primjetimo kako su tekstovi bezidejni, odnosno bez vizije kako napraviti bh. društvo boljim. Najučestalije manipulacije kojima političari prikrivaju nedostatak vizije jeste upravo gledanje nazad u prošlost i poigravanje sa ratnim traumama bh građana – rekao je profesor Maksić.

Upravo je cilj tima „ManipuNacija“ da prepozna trendove i kroz analizu dokaže na koji način mediji služe kao alat kojim se političari služe zarad glasova. Politička scena u BiH je posebna na mnogo načina, no historijska dešavanja, na koja se političke figure pozivaju konstantno, nas samo drže u mjestu, i ne dopuštaju nam da idemo dalje, poručuju studenti.

ManipuNacija je oformljena radi podsjećanja javnosti da bolne nacionalne i identitetske teme o kojima se često priča, ne služe ničemu drugom nego „zamagljivanju očiju“ naroda.

Studenti se bave kritičkom analizom diskursa, u svijetu sve popularnijim naučnim poljem koje analizira kako retorika, priča i podmetnute teme oblikuju političku svijest građana. Svoje vrijeme i znanje studenti koriste kako bi sa građanima podijelili saznanja i zaključke o manipulacijama koji se tiču svih nas. Manipunacija i njeni članovi nisu aktivisti nijedne stranke, niti rad zagovara bilo koju političku opciju.

Umjesto toga, cilj je da od svih stranaka koje se bore za glasove, tražimo da se fokusiraju svoje debate na teme koje su najbitnije za svakodnevni život običnog čovjeka. Teme koje se bave otvaranjem novih radnih mjesta, boljim uslovima na radu i vladavini prava u kojem zakon jednako vrijedi za sve – rekla je Alma Duraković.

od avgusta analizira medijske članke, i kroz svakodnevne analize kvalitativno i kvantitativno prikazuje rezultate i procente koliko vijesti ima notu etnonacionalizma u sebi. Teme poput ekonomije, socijalne politike, ili obrazovanja padaju u drugi plan, a kontraverzne i provokatorske političke izjave i akcije obojene etnopolitičkim bojama dobijaju centralne pozicije na naslovnim stranama portala.

Svakodnevna analiza medija

Zaključci su izvedeni iz analiza šest najvećih medijskih portala, gdje kroz analizu dnevno obradimo 70-90 članaka koji se bave političkim temama. U prvih šest dana predizborne kampanje, 155 (43%) od 361 analiziranog medijskog članka se bavilo etnonacionalnim temama, temama o ratu te i o karakternim napadima političara jednih na druge, što je skoro pa polovina dosadašnjeg medijskog prostora u toku kampanje. Upravo ovi rezultati pokazuju koliko mediji imaju utjecaja na prosječnog glasača, a kako se primiču izbori, procent ovakvih vijesti je sve veći – rekao je Neven Rokvić.

Emocije, pa ekonomija

Izborni period daje bh narodu dosta nade za bolju budućnost, no ispod svega toga, malo je konkretnih akcija, a mnogo je prazne priče, koja se upravo koristi za manipulisanje bh građana i prikupljanje glasova.

Zatrpani etnonacionalnim, a ne ekonomskim temama koje najviše utiču na kvalitet našeg života, građani će 2. oktobra odlučiti kakvu budućnost žele i da li im je bitniji ekonomski prosperitet ili emocionalni naboj etnonacionalnih narativa.

 

Idi naVrh

Don't Miss