Zbog mjera sigurnosti cijene avionskih karata rastu do 54 posto

Mjere socijalne distance dovest će do toga da će cijena avionskih karata narasti između 43 i 54 posto, upozorila je Međunarodna udruga za zračni promet (IATA).

Iz udruge su poručili i da ‘nikako ne podržavaju mjere društvenog distanciranja s kojima bi sjedala u sredini u zrakoplovima morala biti prazna, da bi razmak među putnicima bio metar i pol. Umjesto toga predlažu da putnici na licu nose neku vrstu pokrivala (kao što su npr. marame), a članovi posade nose medicinske maske.

U svojoj izjavi IATA kaže da će se zbog dodatnih mjera putnicima i radnicima na aerodromu vjerojatno morati mjeriti temperature, te će se morati isplanirati ukrcaj putnika pri kojem bi kontakt s drugim putnicima i s posadom bio minimalan, ograničiti kretanja unutar kabine za vrijeme leta, a kabine će se čistiti češće i temeljitije.

–  Vjerojatno će se brzo uvesti i testiranje na Covid-19, a razmatra se i takozvana ‘imunitetna putovnica’ koja bi se mogla uvesti kad se i ako se bez sumnje dokaže da oni koji su preboljeli virus ne mogu ponovno razviti simptome bolesti – poručili su.

Iz IATA-e kažu i da je ‘rizik od prijenosa virusa u zrakoplovu nizak, čak i bez posebnih mjera’, a tvrde i kako to dokazuje let u siječnju iz Kine u Kanadu na kojem je bio putnik sa simptomima Covid-19 i 350 drugih putnika, i nitko se nije od njega zarazio.

 – Isti je slučaj sa letom između Kine i SAD-a na kojem je bilo čak 12 putnika s Covid-19 simptomima – napominju iz agencije i kažu kako je neformalno istraživanje IATA-e u kojem je sudjelovalo 18 zrakoplovnih kompanija od siječnja do ožujka 2020. godine otkrilo samo tri slučaja prijenosa virusa Covid-19, a sva tri su bila s putnika na članove posade.Imali su, kažu, i četiri slučaja gdje su se piloti zarazili od drugih pilota, što je pak moglo biti za vrijeme leta, ali i prije kao i nakon slijetanja.

– Nije bilo slučajeva prijenosa s putnika na putnika – tvrde iz IATA-e i dodaju kako su avioni u ovom slučaju sigurniji od svih drugih oblika prijevoza. 

– Covid-19 širi se prvenstveno kapljično; putnici su u avionu okrenuti prema naprijed s ograničenim interakcijama licem u lice, a i sjedala su prepreke i pružaju zaštitu – ističu.

IATA je također naglasila da je u avionima protok zraka u kabinama specifičan i ide od stropa do poda što dodatno smanjuje mogućnost prijenosa i ne pogoduje širenju kapljica kako je to slučaj u drugim zatvorenim prostorima“.

Osim toga, neki su moderniji avioni opremljeni i sustavom filtriranja zraka  (HEPA) koji ‘vrlo učinkovito čiste zrak od svih čestica pa i virusa i stalno cirkuliraju svježi zrak’.

 –  Sigurnost putnika i posade je najvažnija. Zrakoplovna industrija surađuje s vladama kako bi ponovno pokrenuli letove čim to bude sigurno  kad se to može učiniti sigurno. Dokazi sugeriraju da je rizik od prijenosa na letjelicama mali – rekao je generalni direktor IATA-e Alexandre de Juniac koji kaže i kako ‘moraju doći do rješenja u kojem će putnicima biti sigurni i tako se i osjećati, a da istovremeno cijene letenja ostanu pristupačne.

(24sata.hr, interview.ba)

Prethodna vijest

Rok za izgradnju kružnog toka na Pofalićima je kraj maja

Naredna vijest

Čelik uputio pismo ambasadoru Srbije u BiH nakon psovanja Kantona Sarajevo u Beogradu