fa7520084dc8bc32ef74409b5d6cc1f8
fa7520084dc8bc32ef74409b5d6cc1f8

Koristite aplikaciju eCitizen za pitanja vijećnicima, gradonačelnicima…

06.05.2020.

Mobilna aplikacija eCitizen koja će omogućiti lakšu komunikaciju između građana i lokalnih vlasti izrađena je u okviru Projekta općinskog okolišnog i ekonomskog upravljanja (MEG) koji finansira Vlada Švicarske, a provodi Razvojni program Ujedinjenih nacija (UNDP).

Primarna svrha eCitizen mobilne aplikacije jeste omogućavanje jednostavne i transparentne komunikacije građana i lokalne uprave. Aplikacija građanima omogućava slanje žalbe ili upita lokalnoj upravi u svega pet klikova, nakon čega dobiju odgovor uprave u roku od 48 sati. Pored toga, eCitizen mobilna aplikacija ima za cilj i obavještavanje javnosti u nepredviđenim i vanrednim situacijama, poput prekida usluga i servisnih informacija.

– Građani najbolje znaju šta im treba, još više u doba krize. Aktivno građanstvo je ono čemu težimo u svim projektima koje podržava Švicarska. Kroz aplikaciju eCitizen građani imaju pristup novim i atraktivnim načinima izražavanja svojih potreba i zabrinutosti prema lokalnim vlastima u BiH. U boljem su položaju da postanu akteri promjena u svojoj lokalnoj zajednici – izjavila je direktorica za saradnju u Ambasadi Švicarske u BiH Barbara Dätwyler Scheuer.

Istakla je da je aplikacija eCitizen zajednička inicijativa građana, javnog sektora i IT industrije u zemlji. Kao globalni lider na čelu digitalnih inovacija, ambasadorica je naglasila da će Švicarska nastaviti suradnju s Bosnom i Hercegovinom kako bi podijelila prednosti novih tehnologija za sve.

Mobilna aplikacija je prilagođena za Android i IOS, te se može preuzeti putem stranica Google Play i App Store. 

To softversko rješenje je dostupno i kao online platforma na adresi www.ecitizen.ba. Na online platformi će uskoro biti aktivni i moduli za komunikaciju građana sa vijećnicima/odbornicima, modul za javne rasprave, modul za pripremu sjednica vijeća/skupštine i slično. Dodatne mogućnosti će biti dostupne samo na online platformi.

– Lokalne zajednice imaju koristi od digitalne transformacije kada vlade koriste tehnologiju i inovacije kako bi postigli bolje rezultate. Ova nova mobilna aplikacija dolazi u jednom od najizazovnijih perioda s kojima se Bosna i Hercegovina suočava, a mi u UNDP-u vjerujemo da ona dolazi kada je najpotrebnija – kazala je rezidentna predstavnica UNDP-a u BiH Steliana Nedera.

Smatra da je bolja komunikacija s lokalnim samoupravama ključna u doba krize te da će eCitizen  omogućiti dvosmjernu komunikaciju s lokalnim vlastima, što će rezultirati većom transparentnošću, povjerenjem i odgovornošću na lokalnom nivou.

Važan dio procesa izrade aplikacije su bile konsultacije sa lokalnim upravama. Tako je, na prijedlog zaposlenika Gradske uprave Gradiška, pripremljena komponenta „pitajte (grado)načelnika“.

– Najvažnija opcija aplikacije je direktan upit „pitajte gradonačelnika“, gdje uz pomoć Službe za informisanje, građani dobijaju informacije o komunalnim potrebama i problemima u roku od 48 sati – ističu iz Gradske uprave Gradiška.

Tokom marta i početkom aprila 2020. godine Projekt MEG je organizovao nekoliko online obuka za službenike i IT administratore iz svih partnerskih jedinica lokalne samouprave.

– Općina Sanski Most je ozbiljno pristupila korištenju aplikacije. Potencijal vidimo u nizu informacija koje će se moći dijeliti kroz aplikaciju, te će se brže i cilljano stupati u kontakt sa određenim grupacijama stanovništva. Trenutno nam je fokus na umrežavanju, pa tako sve naše javne ustanove i javna preduzeća imaju osoblje zaduženo za praćenje aplikacije i prijava koje pristižu – istakao je načelnik Općine Sanski Most Faris Hasanbegović.

eCitizen aplikacija je primjer digitalnog rješenja kojim se javnim organima u vrijeme krize omogućava da imaju bolje podatke, bržu komunikaciju sa građanima i efikasnije donošenje odluka u 18 partnerskih općina i gradova MEG Projekta. Nakon njihove ogledne primjene, ista digitalna rješenja se mogu primijeniti u cijeloj zemlji, saopćeno je iz UNDP-a.

(Fena, Interview.ba)

Idi naVrh

Don't Miss