443ab5482a9f4c8a919ba9b915ced6d7
443ab5482a9f4c8a919ba9b915ced6d7

Sud u Diseldorfu optužio Prevent za ucjenu Folksvagena

07.02.2020.

U dugogišnjem sporu Davida i Golijata, pobjedu, barem još jednu etapnu, odnio je gigant iz Volfsburga, Folksvagen (VW). Viši zemaljski sud u Diseldorfu donio je presudu da je odluka VW-a da prije isteka raskine ugovor sa Preventom THW iz Hagena, bila zakonita.

U obrazloženju presude se navodi da je dobavljač (Prevent THW) prethodno iznuđivanjem pokušao da nametne poskupljenje za 25 odsto, piše njemačka agencija dpa.

Djelimični uspjeh Preventa

Grupacija Prevent postigla je ipak djelimični uspjeh u pravnom sporu. Sudije su presudile u korist ove bh. grupacije u slučaju Audija gdje je raskid ugovora, praktično paralelno s VW-om, ocijenjen nezakonitim jer mogućnost prijevremenog raskida dobavljačkog odnosa nije predviđena ugovorom. Stoga Audi mora Preventu nadoknaditi nastalu štetu.

Koncern iz Volfsburga je u prvoj izjavi pozdravio presudu.

– Ovo je još jednom potkrijepilo to da je Folksvagen AG u poslovanju sa Preventom oštećena, a ne strana koja uzrokovala spor – rekao je portparol kompanije.

Grupa još uvijek ne želi da prihvati poraz u slučaju Audija. Preispituje podnošenje žalbe na neprihvatanje revizije, tako da Savezni sud pravde može da razjasni to pitanje. U pogledu mogućih isplata nadoknade za Prevent TWB, grupa je bila nepokolebljiva. „S obzirom da je sud potvrdio da se Prevent služio iznuđivanjem, odšteta bi trebalo da bude ogromna, po našem mišljenju trebalo bi da se nadoknadi sto odsto”, rekao je portparol VW-a, prenosi dpa. S druge strane Prevent od Audija očekuje „milionsku odštetu”.

“VW posebno agresivan”

Njemački nedjeljnik Špigel je u oktobru 2018. pisao o dvoboju dvije kompanije. Špigel piše kako je tačno da je „Prevent koristio zavisnost VW od isporuke određenih auto-dijelova kako bi isticao drastične zahtjeve”. List međutim napominje da je „Prevent priznao da se radilo o ekonomskoj samoodbrani kojom se suprotstavio krajnje nefer-potezima VW-a”.

Špigel piše i da odnosi između proizvođača automobila i liferanata nikada nije bio jednostavan. Hastorovi nisu jedini, koji su ljuti na Folksvagen. Uobičajeno je da auto-koncerni, i pored tekućih ugovora, traže od liferanata dalje snižavanje cijena, a Folksvagen, piše Špigel „bije glas da je posebno agresivan”.

Konflikt između Folskvagena i Preventa eskalirao je 2016. oko Preventove  firme za proizvodnju presvlaka „Car Trim” i Preventove livnice „ES Automobilgus”. Ove firme su tražile od VW-a odštetu u visini od 58 miliona evra i zbog toga je sve završilo na sudu.

Prevent je tužio Volkswagen jer je VW jednostrano prekinuo sve dobavljačke ugovore za Preventovu podružnicu TWB, koja je dio Preventove mreže. TWB je isporučivao više od dva miliona presvlaka za sjedišta za VW, kao i Audi i Seat.

Pred sudom i u SAD

U svakom slučaju saga o bh. preduzetnicima, porodici Hastor i volfburškom gigantu Folksvagenu se nastavlja. Viši zemaljski sud u Diseldorfu samo je jedno od mjesta u kojima se odigrava pravna svađa između Folksvagena i bivšeg dobavljača.

Još jedan sudski spor se vodi čak i pred sudom u Sjedinjenim Državama. Prevent je tamo tužio Folksvagen za kršenje zakona o konkurenciji i traži odštetu u visini 750 miliona američkih dolara.

(dw.com, interview.ba)

 

Idi naVrh

Don't Miss