Rezultati studije pokazali: Izostala dugoročna rješenja angažmana socijalnih radnika u školi

22.01.2020.

U Sarajevu je danas održana promocija naučno – istraživačke studije “Socijalni rad u obrazovanju” koja je kruna višegodišnjeg rada članica Odsjeka za socijalni rad na unaprijeđenju položaja socijalnih radnika u BiH., a autorice su Nedreta Šerić, Sanela Šadić, Suada Buljubašić i Anida Dudić.

Ministrica obrazovanja Kantona Sarajevo Zineta Bogunić, uz čiju pomoć je studija i nastala, za Interview.ba rekla je koliko su značajni socijalni radnici u obrazovanju, ali da njihov značaj nije prepoznat još uvijek.

Navodi i kako je studija prepoznala da “djeca koja žive u lošijim porodičnim okolnostima postižu i takve rezultate, nego učenici koji žive u dobrim životnim okolnostima”.

– To je  meni putokaz da agažiramo socijalne radnike u školama koji nam najviše može pomoći, a on jedini ima pravo da uđe u porodicu, niko do naših stručnih saradnika i uposlenika nema to pravo, jer porodične okolnosti može provjeriti samo socijalni radnik – navela je ona.

Kaže kako su naredni koraci isčitati studiju i njene preporuke, ali i osigurati sredstva iz budžeta KS-a kako bi što više socijalnih radnika bilo zaposleno u školama, za šta pretpostavlja da je i glavni cilj studije.

– U školama se rad socijalnog radnika, pedagoga i psihologa prepliću pa ćemo morati da definiramo područja rada – smatra ona.

Vanredna profesorica Filozofskog fakulteta u Tuzli i recezent Erna Lučić za Interview.ba govorila je i doprinosu ove studije.

– Neposredno iz prakse imamo iskustva kolega koji već rade socijalni rad u obrazovanju i u svakom slučaju, može biti putokaz i ostalim kantonima. Zajedničko za sve propise u FBiH je mogućnost da socijalni radnici rade u obrazovanju, ali je to ostavljeno kao mogućnost i obaveza – podsjeća ona.

Napomenula je kako je ova studija ustvari odgovor akademske zajednice na brojna pitanja i dileme s kojima se socijalni radnici susreću u svakodnevnom radu i sadrži konkretne primjere, te može bti smjernica za kreiranje jasnijeg i učinkovitijeg koncepta socijalnog rada u obrazovanju na području cijele BiH.

Profesorica i autorica Nedreta Šerić za Interview.ba rekla je kako je studija pionirskog karaktera, te da je njeno objavljivanje vrlo značajo i potrebno u bosanskohercegovačkom društvu.

– Ovo zbog toga što do sada u BiH nisu vršena istraživanja ovakve vrste, tj. nije bilo studioznog i sistematičnog  ispitivanja ostvarivanja socijalnog rada u odgojno-obrazovnim ustanovama i njegove neposredne primjenjivosti. Na prostoru BiH socijalni radnici su vrlo malo praktično prepoznati kao važni stručni saradnici koji svojim djelovanjem mogu unaprijediti rad odgojno-obrazovnih ustanova, a socijalni rad još uvijek nije osigurao svoje mjesto u školi – dodala je ona.

Poražavajuću činjenicu smatra što u redovnom osnovnom i srednjem obrazovanju u KS-u na 103 škole je stalno zaposleno samo 12 socijalnih radnika, dok je u drugim kantonima još gora situacija.

– Iako je 98 posto ispitanika stava da je u savremenom pristupu odgoju i obrazovanju djece i mladi, angažman socijalnih radnika nesporan i potreban svakoj školi. Ipak, socijalni rad u obrazovanju u našem društvu nije u potpunosti prepoznat kao važan faktor cjelokupnog odgojno-obrazovnog procesa. Nisu rijetke situacije da se socijalni rad u obrazovanju shvata kao dio socijalne zaštite, i dio poslova koje bi socijalni radnik u centrima za socijalni rad trebao obavljati – navodi ona.

Kaže i kako su rezultati istraživanja pokazali da se savremeni koncept obrazovanja ne može uspješno realizovati bez uvažavanja utjecaja socijalnih prilika i socijalnih problema kojima su učenici direktno ili indirektno izloženi u svom svakodnevnom životu i odrastanju.

– Rezultati ovog istraživanja upućuju na zaključak da su u praksi izostala sistemska i dugoročna rješenja angažmana socijalnih radnika u školi – zaključila je ona.

(M.S., I.S.)

Idi naVrh

Don't Miss